Ist Neuladen in Multiplayer-Spielen erlaubt ? Das neuladen ist ein prinzipielles Problem, das sich nicht lösen läßt. Man kann den Arbeitsaufwand steigern, z.B. indem man die Save-Funktion deaktiviert, so daß der Spieler immer vom Rundenbeginn beginnen muß. Aber verhindern lässt sich Ausspionieren nicht, zumindest solange ASC auf einem lokalen Rechner läuft. Deshalb ist meine Meinung dazu : Wenn man's nicht verhindern kann, dann legalisiert man es eben. Das Ausspionieren durch Neuladen ist in ASC sowieso weniger wirkungsvoll, da man eine Einheit ganz normal mehrmals in einer Runde bewegen kann, solange sie noch Bewegungspunkte hat. Man kann also zwei Felder vorfahren, schauen, noch ein Feld vorfahren, wieder schauen, ein Feld zur Seite fahren, nochmal schauen, und wieder zurückfahren. Mit dem neu-laden kommt man halt nur ein paar Felder weiter nach vorne. Wenn man nun als Spieler verhindern will, daß der Gegner einen auf diese Weise ausspioniert, dann baut man eben ein paar Störfahrzeuge. Das ist meiner Meinung nach die wirkungsvollste Methode, um Ausspionieren zu verhindern. Außerdem gibt es noch das Reaction-fire. Oder man kann mit den neusten ASC-Version auch alternativ die ganze Karte von vornherein aufdecken. Dann sieht man sowieso alles. Ich selber finde diesen Modus nicht sonderlich reizvoll, aber ich habe ihn auf Wunsch von mehreren Spielern eingebaut. Last change: Fri, 2003-01-31 13:56 |
When does repairing decrease a unit's experience? When a unit is repaired, it will lose one experience level when the damage passes the 20%, 40%, 60% and 80% marks. So it is not possible to avoid the experience loss by repairing in small steps. Last change: Thu, 2004-06-10 2:28 |
Is the terrain being evaluated for flying units or submerged submarines? The accessible terrain specified in the unit definition is only being evaluated when the unit is either on ground level or floating. Flying units can always access any field. And submarines can only access fields that have the "water" bit (if the submarine is submerged) or the "deep water" bit (if the submarine is on the lowest level) set.
Last change: Fri, 2003-01-24 7:51 |
How can I prevent buildings from being attacked ? You can't forbid the attacking of buildings. But you can make it fruitless. If you set the GameParamter building armor factor to some really high value like 1000000 when starting a game, nobody will be able to even scratch a building. Last change: Mon, 2003-01-27 13:03 |
Is it possible to take units from one campaign map to the next ? No, this is not possible and it will not be possible. Such a function would be a positive feedback loop: If you play well, you will carry more experienced units to the next map. This causes the next map to be easier, so you will end up even better and will take even more units that are more experienced to third map... If you lose a mission, you can't be sure that you did a mistake this mission. You might think that you played badly in the mission before, so perhaps you should play that mission again too, to finish it with better units. Or perhaps you should even re-play the last 5 missions? These doubts can ruin the fun playing a game, something I experienced in Homeworld. To avoid this kind of positive feedback loop, each map will be self contained and your performance in one map will not effect the next map. It might however be possible that a campaign branches: The next map will be chosen depending on the (clearly defined) objectives that you achieved. This is different because you will know in advance that you have a choice and you will never be uncertain if you were good enough. Having said this, I will definitly NOT implement anything else. So there is absolutely no need for any further discussion about the subject.
Last change: Mon, 2003-01-27 13:03 |
Probleme Taskwechsel bei Vollbild (Linux) Behelfslösung bei Taskwechselproblemen im Vollbildmodus Auf manchen Systemen kann es passieren, daß bei laufendem ASC im Vollbildmodus die Tastenkombinationen [Alt]+[Tab] bzw. [Strg]+[Tab] nicht funktionieren. Als Behelfslösung kann einfach ein zweiter X-Server gestartet werden: 1. Auf einer anderen Konsole als Benutzer einloggen Natürlich können je nach Distribution auch andere Fenstermanager als fvwm2 verwendet werden; fvwm2 ist jedoch recht ressourcenschonend und reicht für diesen Zweck vollkommen aus. Last change: Mon, 2003-09-08 15:48 |
What to do when replay errors occur Replay errors can occur in three situations:
Suppose we have two players playing ASC. Player A and player B. Player B is watching the replay of A and is getting replay errors.
Please only contact the programmers in case of 3) and after you have isolated the problem as described in article #76. Last change: Sat, 2009-04-18 11:17 |